Metro.hu |
2007. március 07. szerda 12:00 | |
Környezetvédelmi vizsgálat az M0-ás körgyűrű egyik szakaszán címmel írt cikket a Metro.hu március 6-án. "Környezetvédelmi vizsgálat az M0-ás körgyűrű egyik szakaszánKörnyezetvédelmi vizsgálatot végeztet a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. az M0-ás körgyűrű 10-es és 11-es főút közötti szakaszán, a megbízást a Budapesti Műszaki Egyetem Áramlástan Tanszéke végezheti el - tájékoztatta a cég az MTI-t kedden. Bényi Gyöngyi, a társaság kommunikációs vezetője az MTI-nek elmondta: a sztrádafejlesztő cég ehhez hasonló vizsgálatot ezelőtt még nem végeztetett, ám tekintettel arra, hogy a többségében lakóterületen, Békásmegyeren, Budakalászon alagútban átvezető út több civil szervezet, és az érintett önkormányzatok ellenállásába ütközött, ezért döntöttek a vizsgálat mellett. A kommunikációs vezető kiemelte, hogy Magyarországon alagútban még nem vezettek sztrádát. A NIF nemzetközi nyílt közbeszerzési pályázaton választotta ki a nyertest, az egyetemi műhely ezzel a Közbeszerzési Értesítő szerint nettó 56 millió forintos megbízáshoz jut. A 9 kilométeres gyorsforgalmiút-szakasz kivitelezésének összege az alagutas speciális műszaki megoldás miatt akár az ötszöröse is lehet egy hagyományosan vezetett gyorsforgalmi útnak. Így a műszaki megoldástól függően 40-60 milliárd forintosra becsült útszakasz környezetvédelmi engedélyeztetése 2011-re fejeződhet be, majd a tervezési-kivitelezői közbeszerzési eljárások után, három év múlva készülhet el. Öt hónapig tart a vizsgálatBéni Gyöngyi elmondta, hogy a tanszék szakemberei öt hónap alatt végzik el azokat a vizsgálatokat, amelyek eredményei alapján megítélhető, hogy az érintett szakaszon különböző nyomvonalak esetén a jelenlegi állapothoz képest milyen mértékben változik a levegőszennyezettség és a zaj a környező településeken.A szélcsatorna vizsgálatokhoz a zajterhelés háromdimenziós modellezése kapcsolódik. E vizsgálatok segítségével könnyebben választhatják ki a környezetvédelmi szempontból előnyösebb nyomvonalat, és segítséget kapnak az alagúthosszak optimalizálásához is. Nyilvános módszer és eredményekA NIF Zrt. és az Áramlástan Tanszék először szerdán a nyilvánosság előtt is bemutatja a vizsgálatok helyszínét és módszerét, majd ezután több alkalommal lehetőség nyílik az érintett önkormányzatoknak, civil szervezeteknek és a sajtó képviselőinek, hogy megismerkedjenek a mérések rész- és végeredményével, valamint interaktív módon vegyenek részt a vizsgálatokban. Forrás: |
< Előző | Következő > |
---|